Redukcja cellulitu

4 min czytania

Jak zredukować cellulit?

Wraz ze zbliżającym się sezonem wiosennym i letnim temat cellulitu zajmuje czołowe miejsce na liście zmartwień kobiet na całym świecie. Świadczy to o ogromnej skali tego problemu, stąd też pojawiają się coraz to nowsze sposoby walki z nim. Przeczytaj artykuł i sprawdź, jak może wygląda redukcja cellulitu!

Czym jest cellulit?

Marzeniem każdej kobiety jest gładka i jędrna skóra. Niestety dużym zagrożeniem jest cellulit, potocznie zwany także skórką pomarańczową. Z biologicznego punktu widzenia jest to niewłaściwe rozmieszczenie tkanki tłuszczowej wraz ze zmianami tkanki podskórnej. W efekcie skóra (najczęściej na udach, pośladkach i biodrach) ma nierówną i pofałdowaną powierzchnię. Cellulit najczęściej uznawany jest za defekt kosmetyczny, a nie medyczny. Zwykle pojawia się po okresie zimowym, kiedy organizm szybciej przybiera na wadze przez niższy poziom aktywności fizycznej oraz nieprawidłową dietę. Problem ten może być związany także z zaburzeniami hormonalnymi. Najlepszym sposobem na  pozbycie się cellulitu jest profilaktyka, czyli zdrowej diety, regularna aktywność fizyczna oraz dedykowana pielęgnacja.

Właściwe odżywianie a cellulit

Osoba, która dopiero zaczyna swoją walkę z cellulitem powinna jeść tylko proste, nieprzetworzone produkty. Idealna dieta powinna składać się z dużej ilości świeżych (najlepiej sezonowych) warzyw i owoców, które są bogate w błonnik, witaminy i minerały. Koniecznie należy zrezygnować ze słodyczy, tłustych mięs i białego pieczywa. Świetną alternatywą są: pieczywo pełnoziarniste, chude mięso oraz ryby. Potrawy powinny być gotowane lub pieczone.

Na prawidłową dietę składa się również przyjmowanie odpowiedniej ilości płynów, czyli 2,5 litra dziennie – woda jest niezbędna do prawidłowego funkcjonowania organizmu i pozytywnie wpływa na metabolizm. Słodkie napoje należy zastąpić wodą mineralną, gazowaną lub niegazowaną (możesz do niej dodać plasterek cytryny lub pomarańczy czy też świeżą miętę) albo herbatą (najlepiej zieloną). Dobrym pomysłem jest również rezygnacja z używek lub przynajmniej ograniczenie ich spożycia (alkohol, papierosy, kawa).Pozytywnie wpłynie to na Twoje samopoczucie, a to przełoży się na zdrowszy styl życia. Używki negatywnie działają na stan naczyń krwionośnych, w tym układu limfatycznego.

Aktywność fizyczna w walce z cellulitem

Regularne ćwiczenia (jazda na rowerze, jogging, pływanie, gra w koszykówkę lub siatkówkę, uprawianie gimnastyki) rozwijają mięśnie brzucha, pośladków i ud. Pomaga ją więc zapobiegać cellulitowi (lub go zredukować). Ale co jeśli nie możesz uprawiać sportu lub chodzić na profesjonalne zajęcia fitness? Wtedy poświęć chociaż pół godziny dziennie na spacer lub jogging. Zamiast windy używaj schodów, a wracając z pracy autobusem wysiądź dwa przystanki wcześniej i przejdź się.

Wiotka skóra na udach i pośladkach jest częstym problemem, ale mięśnie tych partii stosunkowo łatwo jest wymodelować i wzmocnić, w przeciwieństwie do mięśni brzucha. Najskuteczniejszą metodą jest regularna gimnastyka – należy ćwiczyć przynajmniej trzy razy w tygodniu. Ćwiczenia pobudzają spalanie tłuszczu, poprawiają napięcie mięśniowe oraz ukrwienie skóry, co bezpośrednio przekłada się na jej wygląd.

Właściwa pielęgnacja skóry z cellulitem

  • Drenaż limfatyczny

Drenaż limfatyczny to rodzaj masażu uciskowego, który wspomaga krążenie limfy i płynów ustrojowych w organizmie. Zaleca się go w leczeniu obrzęków limfatycznych i zastoju limfy. Efektem jego działania jest poprawa przemiany materii, pobudzenie układu limfatyczny oraz przyspieszenie detoksykacji. Warto go stosować w każdym stadium zaawansowania cellulitu. Przeciwwskazaniem do zabiegu jest skóra naczyniowa.

  • Masaż antycellulitowy

To jeden z najskuteczniejszych sposobów walki z cellulitem, który polega na masowaniu nieestetycznych miejsc na ciele przynajmniej raz dziennie, np. podczas kąpieli czy brania prysznica lub tuż po tym. Należy zacząć od naprzemiennego polewania ciała strumieniem ciepłej i zimnej wody. Zmiana temperatury poprawia przepływ krwi. Podczas brania prysznica możesz użyć grubej gąbki lub specjalnej rękawicy, aby wykonać stymulujący masaż, który sprzyja lepszemu krążeniu. Ważne jest, aby zawsze upewnić się, że masujesz w kierunku serca.

  • Masaż bańką chińską

Aby zainicjować ten rodzaj masażu, należy przycisnąć bańkę do skóry. W tym celu przyłóż ją do docelowej strefy ciała dotkniętej cellulitem (np. pośladków lub ud) i naciskając dwoma kciukami na jej końcówkę, dociśnij ją do ciała. Ciśnienie wytworzone wewnątrz bańki pozwoli jej przylgnąć do skóry. Na początku taki masaż może być bolesny, dlatego najlepiej zacząć od mniejszej bańki i stopniowo ją zwiększa

  • Masaż szczotką

Szczotkowanie stymuluje układ limfatyczny, co z kolei pomaga pozbyć się z organizmu produktów przemiany materii. Masowanie szczotką (suchą lub mokrą) ma działanie detoksykujące – komórki są pobudzane, a proces krążenia krwi ulega poprawie, co powoduje szybsze wydalanie toksyn z organizmu. Redukcja cellulitu jest widoczna dzięki rozbiciu tkanki tłuszczowej. Szczotka działa jak peeling i sprawia, że skóra jest gładka i elastyczna, a specjalistyczne produkty nakładane bezpośrednio po masażu lepiej się wchłaniają. Aby uzyskać najlepsze efekty, używaj szczotki z naturalnym włosiem, które nie jest zbyt twarde i nie drapie skóry. Zasadą jest poruszanie się od dołu do góry, w kierunku serca. Zaczynamy od stóp i stopniowo przechodzimy do kostek, ud i brzucha. Podczas masowania tego ostatniego stosuj delikatne, koliste ruchy. Obwisła skóra na brzuchu stanie się dzięki temu przeszłością!

Preparaty antycellulitowe

Kremy, balsamy i olejki na cellulit są terapią uzupełniającą, którą należy połączyć z aktywnością fizyczną, odpowiednią pielęgnacją i zbilansowaną dietą.

Większość z tego typu produktów zawiera w składzie wyciąg z miłorzębu japońskiego, kasztanowca, pokrzywy, gorzkiej pomarańczy, alg morskich czy bluszczu,  kofeinę oraz L-karnitynę i polifenole. Kosmetyki antycellulitowe pomagają organizmowi pozbyć się wody i poprawiają krążenie krwi w skórze. Przyspieszają także oczyszczanie toksyn z organizmu i pomagają spalać tłuszcz. Działanie preparatów antycellulitowych sprawiają, że efekty całej terapii przychodzą szybciej i są bardziej widoczne. Rzeźbią i modelują sylwetkę, talię, brzuch, biodra i uda. Najlepiej stosować je po peelingu całego ciała (np. kawowym), który wygładza skórę, a składniki aktywne wnikają głęboko w naszą skórę. W ich stosowaniu ważna jest także regularność (najlepiej używać ich dwa razy dziennie). Energicznymi, okrężnymi ruchami wmasuj kosmetyki w skórę, aby w niedługim czasie zobaczyć zadowalające rezultaty!