Jak ujędrnić brzuch po ciąży?

3 min czytania

Od rozwiązania mija już długi czas, a Tobie nadal doskwiera obwisły brzuch po porodzie? Najważniejsza rada brzmi: bądź cierpliwa – każdy organizm potrzebuje czasu na regenerację po tak wyjątkowym stanie, jakim jest ciąża. Możesz jednak przyspieszyć regenerację i powrót do formy, stosując zarówno specjalistyczne, jak i domowe zabiegi. Przeczytaj nasz artykuł i sprawdź, jak ujędrnić brzuch po ciąży!

Jak ujędrnić brzuch po ciąży? Domowe sposoby

Jeśli nie jesteś zadowolona ze swojego poporodowego brzucha, wiedz, że każda młoda mama boryka się z tym problemem. Przywrócenie skórze piękna nie jest jednak niemożliwe! Poznaj kilka domowych sposobów, dzięki którym obwisła skóra na brzuchu stanie się przeszłością!

Codzienna pielęgnacja skóry brzucha

Najprostszym i skutecznym sposobem na poprawę jakości brzucha po ciąży jest stosowanie kosmetyków ujędrniających ciało. Lotiony, kremy oraz olejki z witaminą A i E, pantenolem, koenzymem Q10, alantoiną i kwasem hialuronowym pobudzają skórę do regeneracji i produkcji nowych komórek. Ważne, aby być konsekwentnym: stosuj dobry krem do ciała regularnie, nawet dwa razy dziennie.

Odpowiednia dieta

Zapewne pamiętasz o niej przez sam wzgląd na karmienie piersią. Warto jednak podkreślić, że dobrze zbilansowana dieta wpływa świetnie na regenerację organizmu młodej mamy. Sięgaj po warzywa, owoce, pełne ziarno, chude mięso oraz ryby, a także dobrej jakości nabiał. Produkty bogate w witaminy i mikroelementy przysłużą się zdrowiu twojej skóry. Pamiętaj również o piciu dużych ilości wody!

Ćwiczenia na brzuch po ciąży

Jeśli ciąża i poród przebiegały prawidłowo, w trzecim miesiącu możesz ponownie zacząć uprawiać aktywność fizyczną. Oczywiście na początku ćwiczenia powinny być lekkie. Z czasem możesz jednak stopniowo zwiększać ich intensywność. W celu wzmocnienia swojego brzucha po ciąży i ujędrnienia go trenuj brzuszki w różnych pozycjach. Jest to bardzo łatwe ćwiczenie, które aktywizuje mięśnie skośne i proste. Aby wzmocnić mięśnie głębokie, wykonuj tzw. deskę.

Odpowiednia dieta

Oczywiście, że pamiętasz o odpowiedniej diecie. To ważne podczas karmienia piersią. Aby zachować zdrowie, nowe matki powinny jeść dobrze zbilansowane posiłki pełne owoców i warzyw, chudego mięsa, ryb i nabiału wysokiej jakości. Te produkty są pełne witamin i minerałów, które utrzymują w zdrowiu Twoją skórę. Pamiętaj, też, aby pić dużo wody!

Masaże czynią cuda

Delikatne masowanie skóry na brzuchu poprawi krążenie i przyspiesza proces kurczenia. Najlepszym sposobem jest połączenie tej czynności z balsamem. Możesz użyć do tego swoich dłoni, specjalnych rękawic lub szczotki z miękkim włosiem.

Czym ujędrnić brzuch po ciąży? Zabiegi profesjonalne

Po zakończeniu karmienia piersią możesz oddać obwisły brzuch po porodzie w ręce profesjonalistów. W klinikach medycyny estetycznej dostępny jest cały szereg zabiegów, które poprawiają wygląd wiotkiego ciała.

  • Mezoterapia mikroigłowa – to zabieg wspomagający regenerację skóry, który polega na robieniu w skórze mikronakłuć. Powodują one kontrolowane uszkodzenia, pobudzają tkanki do wytwarzania nowych włókien kolagenowych oraz intensywnej regeneracji.
  • Termolifting – ogrzewanie skóry brzucha przy użyciu specjalnych głowic, które emitują promienie podczerwieni. Poprawia to krążenie oraz powoduje obkurczanie się skóry.

Istnieje wiele małoinwazyjnych zabiegów, które wspomogą Cię w walce o jędrną skórę. Należą do nich m.in. mezoterapia bezigłowa, masaże próżniowe oraz terapia ultradźwiękowa. Warto też rozważyć ujędrniający zabieg, jakim jest body wrapping.

Niestety, nie we wszystkich przypadkach nieinwazyjne metody skutecznie zwalczają obwisły brzuch po porodzie. Wtedy jedynym sposobem na pozbycie się go jest chirurgiczny zabieg wycięcia nadmiaru skóry. Zanim się na to zdecydujesz, wypróbuj jednak bezpieczniejsze metody!

Jak zapobiegać luźnej skórze po ciąży?

Jak uniknąć obwisłego brzucha po porodzie? Jeśli jeszcze nie jesteś w ciąży, pamiętaj, że problemowi temu można w dużym stopniu zapobiegać. Zamiast martwić się o to, jak napiąć skórę po ciąży, lepiej zawczasu przygotować swoje ciało na 9-miesięczne wyzwanie!

  • Do czasu, aż zajdziesz w ciążę ćwicz mięśnie brzucha – im intensywniejsze one będą, tym lepiej zniosą stan ciąży. Silne mięśnie brzucha mają także inną, ważną zaletę – odciążą Twój kręgosłup.
  • Przed zajściem w ciążę, w jej trakcie oraz po porodzie, powinnaś stosować produkty ujędrniające, których działanie uodparnia skórę na rozciąganie i wzmacnia ją. W drogeriach, także tych internetowych, można znaleźć masę produktów przeznaczonych dla mam. Specjalne balsamy zapobiegają nie tylko wiotczeniu skóry, ale także rozstępom.
  • Nie bierz gorących pryszniców ani kąpieli. Mogą one zaszkodzić Twoim naczyniom krwionośnym i spowodować utratę jędrności skóry. Dobrym sposobem na jej uelastycznienie są naprzemienne strumienie zimnej i ciepłej wody.

Jak ujędrnić obwisły brzuch po porodzie?

Brzuch poporodowy to problem, z którym boryka się większość świeżo upieczonych mam. Pozwól sobie na jego pokonanie, zwłaszcza, że może w tym pomóc wiele domowych metod – zdrowa dieta, regularna pielęgnacja i aktywność fizyczna. Nie zapominaj też, że po zakończeniu karmienia piersią możesz skorzystać z zabiegów medycyny estetycznej, które szybko pozwolą Ci na odzyskanie świetnego wyglądu.

Redukcja cellulitu

lady
4 min czytania

Rollshape – efekty

lady
23 sec read